PENGARUH PERSEPSI HARGA, KUALITAS LAYANAN DAN LOKASI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA RUMAH MAKAN ALAM KINCAI DESA KARYA BAKTI KOTA SUNGAI PENUH
DOI:
https://doi.org/10.36272/jes.v7i2.179Keywords:
: Price Perception, Service Quality, Location, Buying Decisions.Abstract
This study aimsto determine The extent of the influence of price perceptions on purchasing decisions at kincai nature restaurants then The extent of the influence of service quality on the location of the kincai nature restaurant then the extent to which the influence of price perceptions on purchasing decisions in natural restaurant kincai both directly and indirectly then The extent to which the influence of service quality on purchasing decisions in natural restaurant kincai both directly and indirectly then The extent of the influence of location on purchasing decisions at kincai nature restaurant.The population in this study were all customers and buyers totaling 90 people, by using accidental sampling the data analysis tool used is multiple linear regresions, average score, and hypothesis testing.Based on the research result show that : Price perception has a positive and significant effect on purchasing decisions at Kincai Nature Restaurant, service quality has a positive and significant effect on purchasing decisions, location does not have an effect and is not significant to the purchasing decisions. Simultaneously the perception of price and service quality has a positive and significant effect on purchasing decisions, while the location is negative and insignificant towards purchasing decisions at kincai natural restaurant.
Downloads
References
Cristian A.D Selang. Juni 2013. Bauran Pemasaran (marketing mix) Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Fresh Mark Bahu Mall Manado. Jurnal EMBA. Vol.1 No. 3. Hal 71-80.
Fristiana, Desy Amalia. Pengaruh Citra Merk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Swalayan Ramai Peterongan Semarang. Jurnal Administrasi Bisnis. Vol. 1. No. 3.
Hanadi, Doni. 2013. Pengaruh Produk, Harga, Promosi Dan Distribusi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Produk Projector Microson. Jurnal Administrasi Bisnis. Vol. 1. No. 1.
Handy Noviyanto, Pengaruh Konsumen Mobile Internet Terhadap Keputusan Pembelian Paket Layanan Data Unlimited Internet CDMA di DKI Jakarta, Incomtech, Magister Teknik Elektro, Universitas Mercu Buana, Jurnal Teleomunikasi Dan Komputer. Vol. 1, No. 2, 2010.
I.S. Mandong, A.L. Tumbel, H.N Tawas (2017), Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Nasabah Pada PT.Bank BNI (persero) Tbk. Kantor Cabang Manado. Vol.5 No.3 Hal. 3210-3219.
Kotler, Philip, AB. Susanto, 2000. Manajemen Pemasaran di Indonesia, Buku 2, Salemba Empat.
Lamb, Chales W., Hair, Joseph F., and McDaniel, Carl.2001. Pemasaran. Alih Bahas David Octavaria. Jakarta : Salemba Empat.
Lupiyoadi, Rambat.2001. Prilaku Konsumen. Jakarta : Salemba Empat.
Monroe, Allard C.R Van Rielet al., 2005. Marketing Antecedent of Industrial Brand Equity: An Empiral Investigation In Spesialty Chemical. Industrial Marketing Management (12) 841-847.
Mun’im, Abdul., Hanani, Endang. 2011. Fitoterapi Dasar. Dian Rakyat : Jakarta.
Parasuraman, A. Valerie, 2001. (Diterjemahkan oleh Sutanto) Delivering Quality Service. The Free Press, New York.
RA Nur Amalia, Imroatul Khasanah, Analisis Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Layanan, Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian, Volume 4, Nomor 2, Tahun 2015, Jurusan Manajemen Fakultas Ekonomika Dan Bisnis Universitas Diponogoro.
Rohmawati. 2012. Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Motor Honda Matic Beat (studi kasus pada PT. Nusantara Solat Salite). Jurnal Ekonomi Dan Formasi Akuntansi. Vol 2. No 3.
Ryatnasih-Rachmad, Pengaruh Prilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Honda Beat (studi kasus pada mahasiswa UNSIKA), Jurnal Manajemen Vol.10 No.3 April 2013.
Sigit Indrawijaya. 2012. Pengaruh Kualitas Produk Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Pembelian Roti Manis Pada Industri Kecil Di Kabupaten Sorolangun. Vol. 1, No.3, 193-208.
Simamora, Bilson, 2001, Memenangkan Pasar : Dengan Pemasaran Efektif dan Profitabel, PT Gramedia Pustaka Utama,Jakarta.
St.Sudomo, Pengaruh Ekuitas Merk Terhadap Keputusan Pembelian (studi kasus konsumen pepsodent di Kabupaten Bantul), Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi’’YKP’’Yogyakarta, JBMA-Vol. I, No.2, Februari 2013.
Supardi, Imam dan Sukamto. 1999. Mikrobiologi dalam Pengolahan Pangan dan Keamanan Pangan. Bandung: Yayasan Adikarya Ikapi.
Tan, Erwin Rediono. 2011. Pengaruh Faktor Harga, Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Konsumen Membeli Untuk Belanja Di Alfamart Semarang. Jurnal Kewirausahaan. Vol. 5 No. 2.
Tjiptono, F. 2007. Strategi Pemasaran. Edisi Ke Dua, Andi Offset. Yogyakarta.
Ulus, Argina Agnes. 2013. Bauran Pemasaran Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Daihatsu Pada Pt. Astra International Manado. Jurnal Ekonomi Manajemen Dan Bisnis Administrasi. Vol. 2. No. 3.
Widagdo, Herry. 2011. Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Konsumen Membeli Komputer Pada PT. XYZ Palembang. Jurnal Ilmiah. Vol. 1 No. 1.
Wijayanti, Ratna. 2008. Analisis Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Konsumen Terhadap Pembersih Wajah Ovale. Jurnal Aplikasi Manajemen. Vol. 6. No. 2.
http://ilmumanajemenpemasaran-wordpress.com/2009/10/31/fktr-pngarh-kep-pmblian/
http://www.pengertianku.net/2015/05/pengertian-manajemen-pemasaran-dan-fungsinya.html
www.jiptump--hadianargh-2419-2-13.bab-i.pdf
www.jbptunikompp-gdl-ekawandypr-26233-3-bab_2_ek-3.pdf
www.jbptunikompp-gdl-firdhamudha-31738-8-unikom_f-i.pdf
www.jbptunikompp-gdl-hanifmufty-37309-7-unikom_h-a.pdf







1.png)



