KONTRIBUSI PAJAK REKLAME DALAM MENINGKATKAN PENDAPATAN ASLI DAERAH DI KOTA SUNGAI PENUH TAHUN 2013-2017
DOI:
https://doi.org/10.36272/jes.v9i1.200Keywords:
Advertising TaxAbstract
This study aims to determine the contribution of advertisement tax in increasing regional original income in Sungai Penuh City in 2013-2017. Advertising tax is a tax on the implementation of billboards, while billboards are objects, tools, manufacture, or media according to the variety of shapes and patterns for commercial purposes and are used to introduce, recommend or positively introduce an item, service, or person, or, to attract general attention to an item, service or person placed or can be seen, read, or heard from a place by the public in Sungai Penuh City, except those carried out by the government. Average advertisement tax contribution in increasing the original revenue of the Sungai Penuh City area by 0.968% with unfavorable criteria. Advertising tax is not a major contributor to increasing the original income of the Sungai Penuh City area
Downloads
References
Sukirno, Sadono. 2000 . Ekonomi Pembangunan. Jakarta. LPEF-UI Bima Grafika.
Undang – undang Republik Indonesia No 28 Tahun 2009. Tentang Pajak Daerah dan Retribusi Daerah.
Undang-undang Republik Indonesia No. 32 tahun 2004. Tentang Pemerintahan Daerah.
Undang-undang Republik Indonesia No.32 Tahun 2004. Tentang Otonomi Daerah.
Undang-undang Republik Indonesia No. 28 Tahun 2007. Tentang Ketentuan Umum dan Tata Cara Perpajakan.
Undang-undang No. 33 Tahun 2004. Tentang Pendapatan Asli Daerah.
Peraturan Pemerintah No.105 tahun 2000. Tentang Keuangan Daerah.
Peraturan Pemerintah Republik Indonesia No.58 Tahun 2005. Tentang Pengelolaan Keuangan Daerah.
Peraturan Daerah No.18 Tahun 2011. Tentang Pajak Reklame.
Peraturan Daerah Kota Sungai Penuh No. 08 Tahun 2010. Tentang Subjek Pajak Reklame.
Santoni, A. (2019). IMPACT OF COMPETENCE AND MOTIVATION TOWARDPERFORMANCE OF EMPLOYEE IN INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI KERINCI. Jurnal Apresiasi Ekonomi, 7(3), 317-323.
Simanjuntak, N. L., & Karim, K. (2019). PENGARUH ECONOMIC VALUE ADDED (EVA), RETURN ON EQUITY (ROE) DAN RETURN ON ASSET (ROA) TERHADAP HARGA SAHAM PT. UNITED TRACTORS Tbk PERIODE 2011-2020. KOLEKTIVITA, 2(2), 89-102.
Ahmad, M. (2019). Pengaruh Lingkungan Kerja dan Karakteristik Individu Terhadap Kinerja Karyawan PT. Cassia Coop Sungai Penuh. Jurnal Benefita: Ekonomi Pembangunan, Manajemen Bisnis & Akuntansi, 4(2), 377-385.
Johanda, A., & Efdison, Z. (2019). PENGARUH FASILITAS, PENANGANAN KELUHAN DAN CITRA TERHADAP KEPUASAN PASIEN PUSKESMAS PELOMPEK KABUPATEN KERINCI. KOLEKTIVITA, 2(2), 132-146.
Liantifa, M. (2019). Peran Kepercayaan Memediasi Hubungan Promosi Politik dan Citra Kandidat Terhadap Keputusan Pemilihan Kepala Desa. Jurnal Benefita: Ekonomi Pembangunan, Manajemen Bisnis & Akuntansi, 4(2), 269-281.
Melisa, O., & Siswadhi, F. (2019). PENGARUH PENGEMBANGAN KARIR, MOTIVASI KERJA DAN KOMPETENSI TERHADAP KINERJA PEGAWAI KANTOR CAMAT KECAMATAN SIULAK MUKAI KABUPATEN KERINCI. KOLEKTIVITA, 2(1), 34-57.







1.png)



